Cite this article as:

Titova Е. Y. Corporate Culture at the Regional University: Defining the Concept. Izvestiya of Saratov University. Sociology. Politology, 2015, vol. 15, iss. 4, pp. 33-36. DOI: https://doi.org/10.18500/1818-9601-2015-15-4-33-36


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
UDC: 
316.7
Language: 
Russian

Corporate Culture at the Regional University: Defining the Concept

The article is devoted to the analysis of definitions of corporate culture, corporate culture of the University, corporate culture of the regional University and their relationships. The author gives the definitions of corporate culture of the University and corporate culture of the regional University.

Literature

1 Белова Л. И. Корпоративная культура российского университета как объект социокультурного анализа : на примере Южно-Уральского государственного университета : дис. … канд. культурол. наук. Челябинск, 2009. С. 5.
2 Мешков А. Ю. Качество образования и корпоративная культура университета. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/kachestvo-obrazovaniya-i-korporativnaya... (дата обращения: 18.04.2015).
3 Ячменева В. М., Царенко Н. В. Корпоративная культура : сущность, теория, практика // Экономика и управление. 2007. № 6. С. 73-74.
4 Ахмедова М. А. Педагогические условия формирования корпоративной культуры вуза : на примере факультета : дис. … канд. пед. наук. Ульяновск, 2007.
5 Протоиерей Александр Мирошниченко. Контроль сознания в коммерческих культах на примере корпорации Amway. URL: http://tribunanaroda.info/content/view/1611/ (дата обращения: 15.04.2015).
6 Горбатько О. И. Теоретико-педагогические основания особенностей корпоративной культуры образовательного учреждения : дис. … канд. пед. наук. Ставрополь, 2006.
7 Прохоров А. В. Корпоративная культура как основа имиджа университета. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/korporativnaya-kultura-kak-osnova-imidz... (дата обращения: 18.04.2015).
8 Быков С. В., Корокошко И. О. Некоторые результаты диагностики корпоративной культуры как фактора организационного развития. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/nekotorye-rezultaty-diagnostiki-korpora... (дата обращения: 18.04.2015).

9 Габдулхакова О. И. Педагогические условия формирования корпоративной культуры студенческой группы вуза : дис. … канд. пед. наук. Ульяновск, 2006.
10 Кальдинова Г. П., Лиджиев А. С. Корпоративная культура современного университета. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/korporativnaya-kulturasovremennogo-univ... (дата обращения: 18.04.2015).
11 Иванов С. В., Осипов А. М. Университет как региональная корпорация // Журнал социологии и социальной антропологии. 2004. Т. VII, № 4. С. 162–172.

Short Text (PDF):