Cite this article as:

Mirzakhanov D. G., Israpilova Z. А. “Islamic Dream”: Methodological and Applied Significance of this Theoretical Concept. Izvestiya of Saratov University. Sociology. Politology, 2017, vol. 17, iss. 3, pp. 314-?. DOI: https://doi.org/10.18500/1818-9601-2017-17-3-314-319


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).

“Islamic Dream”: Methodological and Applied Significance of this Theoretical Concept

The paper devoted to making sense of the concept “Islamic dream”: in the current Russian political processes. The author argues that this term has methodological efficiency and practical meaning. This notion has also many preferences over term “Islamic alternative” and allow get over a number of paradoxes in study of political conflicts. “Islamic dream” there is definitely and can be as subject of political investigations in different aspects and models

Literature

1 См.: Александров А. Политика Постмодерна как симуляция Политического. Метаморфозы Постполитики. URL: http://www.against-postmodern.org/aleksandrovpolitika-postmoderna-kak-si... (дата обращения: 07.02.2017) ; Вест С., Кельнер Д. Постмодернистская политика и борьба за будущее. 3 июня 2010. URL: http://dialogs.org.ua/ru/cross/ page18875.html (дата обращения: 07.02.2017).

2 См.: Кузнецов И. И. Так для чего нам так сегодня необ- ходим плюрализм? // Независимая газета. 2017. 7 февр. URL: http://www.ng.ru/ng_politics/2017-02-07/14_6922_ pluralizm.html (дата обращения: 08.02.2017).

3 Бехор Г. В мир возвращается правда. 7 февраля 2017. URL: https://eadaily.com/ru/news/2017/02/07/ razvorachivaetsya-velikaya-mirovaya-revolyuciya-izrailv-fokuse (дата обращения: 07.02.2017).

4 См.: Малашенко А. Исламская альтернатива и исламистский проект / Московский центр Карнеги. М. : Весь мир, 2006.

5 Малашенко А. Российские мусульмане в между- народном контексте. URL: http://globalaffairs.ru/ number/Rossiiskie-musulmane-v-mezhdunarodnomkontekste---17204 (дата обращения: 11.02.2017).

6 Хусаинов Р. Многолетняя тяжба между ЦДУМ и ДУМ РФ привела к появлению в российском сегменте ислама третьей силы. 26 ноября 2016. URL: https:// golosislama.com/news.php?id=30612 (дата обращения: 11.02.2017).

7 См.: Бутайрин М. Различия мусульман России. Почему татаро-башкирская и кавказская модель исламской практики так отличаются? 05 марта 2016 г. URL: http:// flnka.ru/glav_lenta/12614-razlichiya-musulman-rossii.html (дата обращения: 11.02.2017).

8 Модестов С. Зачем в Коране ищут призывы к войне. 13 янв 2017. URL: http://www.pravda.ru/society/family/ pbringing/13-01-2017/1322261-islam-0/ (дата обращения: 11.02.20170).

9 Малашенко А. Российские мусульмане в международном контексте.

10 Там же.

Short Text (PDF): 
Full Text (PDF):