Cite this article as:

Shilov M. A. Social and Economic Potentialof Event Management as Direction of Higher Education in Russia. Izvestiya of Saratov University. Sociology. Politology, 2018, vol. 18, iss. 3, pp. 292-294. DOI: https://doi.org/10.18500/1818-9601-2018-18-3-292-294


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
UDC: 
[323.396+316.66](470+571)
Language: 
Russian

Social and Economic Potentialof Event Management as Direction of Higher Education in Russia

The article deals with the basic scientific interpretations of the concept of «event management», reveals the main characteristics of this concept, its positive impact on the development of business and culture in the regions, but also analyzes the reasons for the lack of professional education in our country.

Literature

1 См.: Романцев А. Н. Event-маркетинг. Сущность и особенности организации. М. : Дашков и Ко, 2013. С. 32.

2 См.: Event-management : сб. ст. М. : Книга по требованию, 2012. С. 87–94.

3 См.: Доктор Джо Голдблатт. События, которые остаются в наследии : интервью. URL: https://event.ru/interviews/doktor-dzho-goldblatt-sobyitiya-kotoryieosta... (дата обращения: 03.05.2018).

4 См.: Романцев А. Н. Указ. соч. С. 41.

5 См.: Моменты об ивентах. URL: http://infostudy.com.ua/press/articles/198/ (дата обращения: 17.05.2018).

6 Там же.

7 См.: Международный PR и event-менеджемент. URL: http://www.academ-ge.ch/doc/brochure_event.pdf (дата обращения: 17.05.2018).