Cite this article as:

Ivchenkov S. G. Assessment of Population Status Information about a Competition Wednesday in the Markets for Goods and Services of the Saratov Region. Izvestiya of Saratov University. Sociology. Politology, 2016, vol. 16, iss. 3, pp. 274-279. DOI: https://doi.org/10.18500/1818-9601-2016-16-3-274-279


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
UDC: 
316.4.066
Language: 
Russian

Assessment of Population Status Information about a Competition Wednesday in the Markets for Goods and Services of the Saratov Region

Article based on the results of the sociological research, conducted in Saratov and Saratov region, revealed low levels of population needs in information development competition Wednesday in the region. Analyses the sources of the information, its quality through its level indicators availability, clearness, facilities for various categories of the population. Clarifies consumers opinion about the activities of the authorities and organisations to promote competition in the city of Saratov

Literature

1 Кондратов М. В. Формирование и развитие теории конкуренции // Молодой ученый. 2010. № 6. С. 146–149. 
2 Официальная статистика Саратовской области. 2013 год : стат. сб. / Территориальный орган Федеральной службы государственной статистики по Саратовской области. Саратов, 2014.

3 Основные показатели социально-экономического положения районов и городов Саратовской области. Саратов, 2014. 
4 Романович Н. А., Агафонова М. С. Теоретические основы конкурентной среды предприятия // Международный студенческий научный вестник. 2014. № 1. URL: http://eduherald.ru/ru/article/view?id=11827 (дата обращения: 12.06.2015).

Short Text (PDF):