Cite this article as:
Lukyanova М. N. Feedback from the Audience from the Perspective of Interaction between the Internet and Television Media. Izvestiya of Saratov University. Sociology. Politology, 2018, vol. 18, iss. 2, pp. 179-183. DOI: https://doi.org/10.18500/1818-9601-2018-18-2-179-183
Feedback from the Audience from the Perspective of Interaction between the Internet and Television Media
The article considers the problems of mass media interaction with audience through the analysis of feedback mechanisms of television with teleconsumers presented in the Internet. The author analyses the relevance of television and Internet as information resources for Russian media consumers, characterizes the Internet-sources of opinion of the television audience, analyses the official pages of popular TV channels and spectator forums.
1 См.: Землянова Л. М. Зарубежная коммуникативистика в предверии информационного общества : Толковый словарь терминов и концепций. М. : Изд-во Моск. ун-та, 1999.
2 См.: Тощенко Ж. Т. Фантомы российского общества. М. : Центр социального прогнозирования и маркетинга, 2015.
3 См.: Парсонс Т. О структуре социального действия. М. : Академический Проект, 2000.
4 См.: Хилгартнер С., Боск Ч. Л. Рост и упадок социальных проблем : концепция публичных арен // Средства массовой коммуникации и социальные проблемы : хрестоматия / пер. с англ. ; сост. И. Г. Ясавеев. Казань : Изд-во Казан. ун-та, 2000. С. 18–53.
5 См.: Кожемякин Е. А. Массмедиа и обратная связь : точка зрения социального конструкционизма // Научные ведомости БелГУ. Сер. Гуманитарные науки. 2013. № 27 (170). URL: http://cyberleninka.ru/article/n/massmedia-i-obratnaya-svyaz-tochka-zren... (дата обращения: 03.10.2017).
6 См.: Источники информации : мониторинг // ФОМ : [сайт]. URL: http://fom.ru/SMI-i-internet/13323 (дата обращения: 03.10.2017).
7 Там же.
8 См.: Россошанский А. В. Современные тенденции развития средств массовой коммуникации // Изв. Сарат. ун-та. Нов. сер. Сер. Социология. Политология. 2009. Т. 9, вып. 1. С. 105–108.
9 Брайант Дж., Томпсон С. Основы воздействия СМИ : пер. с англ. М. : ИД «Вильямс», 2004. С. 390.
10 См.: Овчинников С. А., Россошанский А. В. Угрозы и риски этико-правового характера при интернет-исследованиях // Вестн. СГСЭУ. 2012. № 3 (42). URL: http://cyberleninka.ru/article/n/ugrozy-i-riski-etiko-pravovogoharaktera... (дата обращения: 16.10.2017).
11 Сост. по: URL: https://vk.com/, https://vk.com/ctc, https://vk.com/tnt, https://vk.com/1tv, https://vk.com/ntv, https://vk.com/rentv_channel (дата обращения: 21.10.2017).