Cite this article as:

Баландина Т. М. Social Communications in the System of Organization Managerial Culture. Izvestiya of Saratov University. Sociology. Politology, 2017, vol. 17, iss. 2, pp. 166-?. DOI: https://doi.org/10.18500/1818-9601-2017-17-2-166-169


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).

Social Communications in the System of Organization Managerial Culture

The concepts of social communications and managerial culture paradigm are researched in the article. It interprets theoretical context of interdependence between social communications’ development and managerial culture in modern organization. It gives proof that it is necessary to form new innovational managerial culture in conditions of uncertainty and dynamic of cultural area development. 

Literature

1 Тихонова С. В. Динамика коммуникационного про- странства // Социальные коммуникации : управление и конструирование : сб. науч. ст. Саратов : Научная книга, 2007. С. 54.

2 Доблаев В. Л. Организационное поведение. М. : ЭК- МОС, 2002. С. 239.

3 См.: Быченко Ю. Г., Лопухин В. Ю. Человеческий фактор экономики в условиях перехода общества на инновационный путь развития // Вестн. ПАГС. 2011. № 1 (26). С. 155–162.

4 См.: Баландина Т. М. Социальныймеханизмуправления развитием организационной культуры // Вестн. СГСЭУ. 2012. № 1 (40). С. 169–173.

5 Капитонов Э. А., Зинченко Г. П., Капитонов А. Э. Корпоративная культура : теория и практика. М. : Альфа- Пресс, 2005. С. 53.

6 Голуб О. Ю., Тихонова С. В. Теория коммуникации. Саратов : Научная книга, 2006. С. 8.

Short Text (PDF): 
Full Text (PDF):