Cite this article as:

Lukyanova М. N. The Potential and Real Social Functions of Television in Yong People’s Opinion. Izvestiya of Saratov University. Sociology. Politology, 2017, vol. 17, iss. 1, pp. 50-?. DOI: https://doi.org/10.18500/1818-9601-2017-17-1-50-55


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).

The Potential and Real Social Functions of Television in Yong People’s Opinion

The article presents the results of the author’s sociological survey on the interaction between television and its young audience, upon which the author creates a socio-demographic profile of a regional television user and constructs the models of an ideal and real image of television according to the young audience’s evaluation system.

Literature

1 См.: Лазарсфельд П., Мертон Р. Массовая коммуни- кация, массовые вкусы и организованное социальное действие : пер. с англ. // Макаров М. М. Массовая коммуникация в современном мире. М. : Аспект-пресс, 2000. С. 12–23.

2 См.: Лассуэл Г. Техника пропаганды в мировой войне. М. ; Л. : Гос. изд-во, 1929. С. 123–129 ; Хоркхаймер М., Адорно Т. Диалектика просвещения. Философские фрагменты. М. ; СПб. : Медиум, Ювента, 1997. С. 149–209.

3 См.: Коломиец В. П. Телепространство глобального мира // Телефорум. 2002. № 4. С. 28–35.

4 См.:Полуэхтова И. А. Российская аудитория телевидения : социологический дискурс. М. : Наука ; Флинта. 2008. С. 16–27.

Short Text (PDF): 
Full Text (PDF):